Pre-autorisatie Creditcard

Is pre-autorisatie van mijn creditcard toegestaan bij het boeken van een hotel?

Het pre-autoriseren van je creditcard is in sommige gevallen zelfs een vereiste om de reservering te bevestigen. Vele hotels pre-autoriseren creditcards om er zeker van te zijn dat de gebruikte creditcard geldig is en of het limiet wel toereikend is. De pre-autorisatie is geen betaling, maar een check. Na de pre-autorisatie is het bedrag weer volledig beschikbaar.

Hotels kunnen alleen kosten in rekening brengen op uw creditcard als u niet aan de annuleringsvoorwaarden voldoet of in het geval van een ‘no show’.

De pre-autorisatie is een tijdelijke inhouding (reservering) van een bepaald bedrag. Hotels zijn bevoegd om creditcards te pre-autoriseren. Vaak wordt een bedrag dat gelijk is aan de eerste nacht van de boeking tijdelijk geblokkeerd, de pre-autorisatie. Deze pre-autorisatie wordt binnen enkele dagen automatisch gedeblokkeerd en vrijgegeven.

Als consument hoef je je geen zorgen te maken over een pre-autorisatie. Het is een extra garantie voor het hotel en deze pre-autorisatie is kostenloos. Overigens maakt niet elk hotel hier gebruik van. Als een hotel hier gebruikt van maakt, dan zal dit ook aangegeven moeten worden in de reserveringsvoorwaarden of op de website van het hotel.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmailFacebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

5 gedachten over “Pre-autorisatie Creditcard

  1. Wij maken een rondreis door Amerika en hebben nu al een paar pre authorisatie bedragen openstaan terwijl de betaling ook in het overzicht staat. De reservering wordt dus zeker niet altijd gedeblokkeerd. Het hotel geeft de bank de schuld,de bank geeft het hotel de schuld maar ons limiet komt steeds dichterbij,daarnaast is het niet fijn om bedragen te zien staan die niet meer kloppen. Je moet alles nog beter in de gaten houden.

  2. Tijdens inchecken bij hotel NH Jan Tabak te Bussum wordt mij gevraagd mijn creditkaart te tonen, dit ter controle van het bij de boeking opgegeven kaartnummer zo zegt de baliemedewerker. Er gebeurd niets met mijn kaart en straks als ik uitcheck kan ik betalen zoals ik wil, contant, per pin of met de getoonde creditkaart wordt mij verteld. Tijdens het uitchecken betaal ik per pin. Bij thuiskomst check ik mijn creditkaart en constateer dat hotel NH Jan Tabak een bedrag ten laste van mijn creditkaart heeft gereserveerd en dat ook nog eens 150 euro hoger ligt dan de door mij bestelde dienst, nl. het aantal afgesproken overnachtingen. Ik heb hier direct telefonisch over gesproken met o.a. de betreffende balie-medewerker en zijn manager. Zij boden mij hun excuses aan dat het zo was gelopen en ik me door hun bedonderd voelde. De beslaglegging op een deel van mijn creditkaartlimiet zou inmiddels zijn opgeheven vlgs. hun zeggen. Nu, na twee dagen dat ik betaald heb is mijn creditkaart nog steeds belast met een reservering. Ik vind dit misdadig, hotel NH Jan Tabak te Bussum beperkt mij zomaar, geheel onterecht een tijd in mijn betalingsmogelijkheden per creditkaart!

Een reactie plaatsen